- A-
- A
- A+
Oznam 1
Záverečný účet Obce
Čierna Lehota
a rozpočtové hospodárenie
za rok 2015
Predkladá : Dušan Horák – starosta obce
Spracoval: Dušan Horák – starosta obce
V Čiernej Lehote dňa 20.04.2016
Návrh záverečného účtu vyvesený na úradnej tabuli dňa 21.04.2016
Záverečný účet schválený OZ dňa 15.05.2016 uznesením č. 2/a
Záverečný účet obce
a rozpočtové hospodárenie za rok 2015
OBSAH :
- Rozpočet obce na rok 2015
- Rozbor plnenia príjmov za rok 2015
- Rozbor čerpania výdavkov za rok 2015
- Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2015
- Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
- Bilancia aktív a pasív k 31.12.2015
- Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2015
- Hospodárenie príspevkových organizácií
- Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
- Podnikateľská činnosť
- Finančné usporiadanie finančných vzťahov voči:
- zriadeným a založeným právnickým osobám
- štátnemu rozpočtu
- štátnym fondom
- rozpočtom iných obcí
- rozpočtom VÚC
- 1.Rozpočet obce na rok 2015
- 2.Rozbor plnenia príjmov za rok 2015
- a)Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
- b)Tovary a služby
- c)Bežné transfery
Záverečný účet obce
a rozpočtové hospodárenie za rok 2015
Základným nástrojom finančného hospodárenia obce bol rozpočet obce na rok 2015.
Obec v roku 2014 zostavila rozpočet podľa ustanovenia § 10 odsek 7) zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Rozpočet obce na rok 2015 bol zostavený ako vyrovnaný. Bežný aj kapitálový rozpočet bol zostavený ako vyrovnaný.
Hospodárenie obce sa riadilo podľa schváleného rozpočtu na rok 2015.
Rozpočet obce bol schválený obecným zastupiteľstvom dňa 28.12.2014 uznesením č 6/2014
Rozpočet bol zmenený jedenkrát 28.12.2014 uznesením č.6/2014
Rozpočet obce k 31.12.2015 v eurách
|
Rozpočet |
Rozpočet po zmenách |
Príjmy celkom |
49 950,00 |
51 195,00 |
z toho : |
|
|
Bežné príjmy |
36 260,00 |
37 505,00 |
Kapitálové príjmy |
0,00 |
0,00 |
Finančné príjmy |
13 690,00 |
13 690,00 |
Výdavky celkom |
49 590,00 |
51 195,00 |
z toho : |
|
|
Bežné výdavky |
27 470,00 |
26 715,00 |
Kapitálové výdavky |
22 480,00 |
24 480,00 |
Finančné výdavky |
0,00 |
0,00 |
Rozpočet obce |
|
|
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
49 950,00 |
51 901,72 |
101 |
1) Bežné príjmy - daňové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
30 715,00 |
31 119,11 |
101 |
Textová časť – bežné daňové príjmy:
a) Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve
Z predpokladanej finančnej čiastky v sume 19 680,00 EUR z výnosu dane z príjmov boli k 31.12.2015 poukázané prostriedky zo ŠR v sume 20 097,10 EUR, čo predstavuje plnenie na 102 %.
b) Daň z nehnuteľností
Z rozpočtovaných 11 035,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 11 022,01 EUR, čo je 99,88 % plnenie. Príjmy dane z pozemkov boli v sume 8 160,97 EUR, dane zo stavieb boli v sume 2718,71 EUR. K 31.12.2015 obec eviduje pohľadávky na dani z nehnuteľností v sume 116,29 EUR.
c) Daň za psa 142,33 EUR
2) Bežné príjmy - nedaňové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
4 815,00 |
5 602,21 |
116,30 |
Textová časť – bežné nedaňové príjmy:
a)Poplatok za komunálny odpad a drobný stavebný odpad 2 934,58 EUR
b)Príjmy z podnikania a z vlastníctva majetku
Z rozpočtovaných 1 985,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 2 487,67 EUR, čo je 125 % plnenie. Ide o príjem a príjem z prenajatých budov, priestorov a objektov .
c)Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
Administratívne poplatky - správne poplatky:
Z rozpočtovaných 110,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2015 v sume 87,00 EUR, čo je 79,00 % plnenie.
3) Bežné príjmy - ostatné príjmy:
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
770,00 |
1 676,32 |
217,00 |
Textová časť – bežné ostatné príjmy:
Obec prijala nasledovné granty a transfery:
P.č. |
Poskytovateľ |
Suma v EUR |
Účel |
1. |
Krajský stavebný úrad |
112,53 |
Spoločný stav. úrad |
2. |
Obvodný úrad Bánovce n/Bebravou |
11,33 |
Prenesené kompetencie ŽP |
3. |
Obvodný úrad Bánovce n/Bebravou |
5,23 |
Prenesené kompetencie CD + PK |
4. |
Obvodný úrad Bánovce n/Bebravou |
39,93 |
REGOB |
5. |
Obvodný úrad Bánovce n/Bebravou |
640,00 |
Voľby |
6. |
Západoslovenská energetická spoločnosť |
773,46 |
Preplatok za el. energiu |
7. |
Úroky z účtov Prima banka |
0,88 |
Úrok z účtu |
Granty a transfery boli účelovo učené a boli použité v súlade s ich účelom.
4) Kapitálové príjmy:
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
13 690,00 |
13 690,00 |
100,00 |
Obecné zastupiteľstvo rozhodlo o použití prebytku s minulých rokov na rekonštrukciu strechy kultúrneho domu, a preto boli zahrnuté tieto finančné prostriedky zahrnuté ako kapitálové prijmi obce.
3. Rozbor čerpania výdavkov za rok 2015 v EUR
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
49 950,00 |
49 124,02 |
96,00 |
1) Bežné výdavky :
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
27 470,00 |
24 691,01 |
92,00 |
Textová časť – bežné výdavky:
Z rozpočtovaných 9 400,00 EUR bolo skutočné čerpanie k 31.12.2015 v sume 9 208,50 EUR, čo je 98 % čerpanie. Patria sem mzdové prostriedky pracovníkov obce.
b) Poistné a príspevok do poisťovní
Z rozpočtovaných 5 110,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 4 813,05 EUR, čo je 94 % čerpanie.
Z rozpočtovaných 12 220,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 10 170,34 EUR, čo je 83 % čerpanie. Ide o prevádzkové výdavky všetkých stredísk OcÚ, ako sú cestovné náhrady, energie, materiál, dopravné, rutinná a štandardná údržba, nájomné za nájom a ostatné tovary a služby.
Z rozpočtovaných 740,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2015 v sume 449,12 EUR, čo predstavuje 67 % čerpanie.
2) Kapitálové výdavky :
Rozpočet na rok 2015 |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
% plnenia |
22 480,00 |
24 433,01 |
109,00 |
Obec v roku 2015 použila finančné prostriedky na rekonštrukciu strechy kultúrneho domu vo výške 12 952,41 € a zhotovenie strechy a prístrešku k domu smútku v sume 11 480,60 €..
4. Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2015
Hospodárenie obce |
Skutočnosť k 31.12.2015 |
|
Bežné príjmy spolu |
38 211,72 |
|
z toho : bežné príjmy obce |
38 211 ,72 |
|
|
||
Bežné výdavky spolu |
24 691,01 |
|
z toho : bežné výdavky obce |
24 691,01 |
|
Bežný rozpočet |
||
Kapitálové príjmy spolu |
0,00 |
|
Kapitálové výdavky spolu |
24 433,01 |
|
z toho : kapitálové výdavky obce |
24 433,01 |
|
kapitálové výdavky RO |
||
Kapitálový rozpočet |
||
Prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu |
||
Vylúčenie z prebytku |
||
Upravený prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu |
||
Príjmy z finančných operácií |
13 690,00 |
|
Výdavky z finančných operácií |
0,00 |
|
Rozdiel finančných operácií |
||
Príjmy spolu |
51 901,72 |
|
VÝDAVKY SPOLU |
49 138,12 |
|
Hospodárenie obce |
2763,60 |
|
Vylúčenie z prebytku |
1 851,04 |
|
Upravené hospodárenie obce |
912,56 |
|
Prebytok rozpočtu v sume 912,56 EUR zistený podľa ustanovenia § 10 ods. 3 písm. a) a b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, navrhujeme použiť na:
- na tvorbu rezervného fondu 912,56 EUR
Na základe uvedených skutočností navrhujeme skutočnú tvorbu rezervného fondu za rok 2015 vo výške 912,56 EUR.
5. Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
Rezervný fond
Obec vytvára rezervný fond v zmysle ustanovenia § 15 zákona č.583/2004 Z.z. v z.n.p.. O použití rezervného fondu rozhoduje obecné zastupiteľstvo.
Fond rezervný |
Suma v EUR |
ZS k 1.1.2015 |
13 431,15 |
Prírastky - z prebytku hospodárenia |
1 038,79 |
- ostatné prírastky |
0,00 |
Úbytky - použitie rezervného fondu : - uznesenie č. 6 zo dňa 28.12.2014rekonštrukcia strechy KD |
12 952,41 |
- krytie schodku hospodárenia |
0,00 |
- ostatné úbytky |
0,00 |
KZ k 31.12.2015 |
1 517,53 |
Sociálny fond
Obec netvorí sociálny fond.
6. Bilancia aktív a pasív k 31.12.2015
A K T Í V A
Názov |
ZS k 1.1.2015 |
KZ k 31.12.2015 |
Majetok spolu |
55 746,88 |
67 614,57 |
Neobežný majetok spolu |
40 745,73 |
64 801,02 |
z toho : |
||
Dlhodobý nehmotný majetok |
0,00 |
0,00 |
Dlhodobý hmotný majetok |
6 356,83 |
30 412,12 |
Dlhodobý finančný majetok |
34 388,90 |
34 388,90 |
Obežný majetok spolu |
15 001,15 |
2 813,55 |
z toho : |
||
Zásoby |
0,00 |
0,00 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
0,00 |
0,00 |
Dlhodobé pohľadávky |
0,00 |
0,00 |
Krátkodobé pohľadávky |
1 534,78 |
50,00 |
Finančné účty |
13 466,37 |
2 763,55 |
Poskytnuté návratné fin. výpomoci dlh. |
0,00 |
0,00 |
Poskytnuté návratné fin. výpomoci krát. |
0,00 |
0,00 |
Časové rozlíšenie |
0,00 |
0,00 |
P A S Í V A
Názov |
ZS k 1.1.2015 |
KZ k 31.12.2015 |
Vlastné imanie a záväzky spolu |
55 746,88 |
67 614,57 |
Vlastné imanie |
53 160,40 |
65 763,53 |
z toho : |
||
Oceňovacie rozdiely |
0,00 |
0,00 |
Fondy |
0,00 |
0,00 |
Výsledok hospodárenia |
53 160,40 |
65 763,53 |
Záväzky |
2 586,48 |
1 851,04 |
z toho : |
||
Rezervy |
0,00 |
0,00 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
340,36 |
0,00 |
Dlhodobé záväzky |
0,00 |
0,00 |
Krátkodobé záväzky |
2 246,12 |
1 851,04 |
Bankové úvery a výpomoci |
0,00 |
0,00 |
Časové rozlíšenie |
0,00 |
0,00 |
7. Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2015
Obec k 31.12.2015 eviduje tieto záväzky:
- voči dodávateľom 329,19 EUR
- voči zamestnancom 645,71 EUR
- voči poisťovniam a daňovému úradu 365,27 EUR
8. Hospodárenie príspevkových organizácií
Obec Čierna Lehota nie je zriaďovateľom príspevkových organizácií.
9. Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
Obec v roku 2015 neposkytla dotácie právnickým a fyzickým osobám.
10. Podnikateľská činnosť
Obec Čierna Lehota nemá žiadnu podnikateľskú činnosť.
11. Finančné usporiadanie vzťahov voči
- zriadeným a založeným právnickým osobám
- štátnemu rozpočtu
- štátnym fondom
- rozpočtom iných obcí
- rozpočtom VÚC
- Finančné usporiadanie voči štátnemu rozpočtu:
- Finančné usporiadanie voči štátnym fondom
- Finančné usporiadanie voči rozpočtom iných obcí
- Finančné usporiadanie voči rozpočtom VÚC
V súlade s ustanovením § 16 ods.2 zákona č.583/2004 o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov má obec finančne usporiadať svoje hospodárenie vrátane finančných vzťahov k zriadeným alebo založeným právnickým osobám, fyzickým osobám - podnikateľom a právnickým osobám, ktorým poskytli finančné prostriedky svojho rozpočtu, ďalej usporiadať finančné vzťahy k štátnemu rozpočtu, štátnym fondom, rozpočtom iných obcí a k rozpočtom VÚC.
Obec Čierna Lehota v roku 2015 nezískala žiadne prostriedky zo štátneho rozpočtu.
Obec Čierna Lehota neuzatvorila v roku 2015 žiadnu zmluvu so štátnymi fondmi.
Obec Čierna Lehota v roku 2015 neuzatvorila zmluvu s inými obcami.
Obec Čierna Lehota v roku 2015 neuzatvorila žiadnu zmluvu s VÚC.
.....................................................
Dušan Horák – starosta obce
Toto je ukážkový článok, ktorý môžete jednoducho upravovať po prihlásení do administratívneho rozhrania. Okrem úprav a dopĺňania textu môžete jednoducho spravovať svoju fotogalériu, dokumenty na stiahnutie a uskutočnené akcie!
Toto je demo článok (prosím nahraďte ho svojím textom)
Duis sed turpis quis turpis aliquet sagittis quis vel libero. Cras tincidunt laoreet mattis. Fusce nec justo justo. Ut dignissim libero non dui condimentum non tristique magna tempus. Praesent cursus, quam sed venenatis aliquet, arcu lectus euismod metus, et lobortis orci sapien vehicula diam. Mauris nulla dui, congue in porta elementum, viverra in tortor. Phasellus mollis posuere fermentum. Sed gravida orci nec elit porttitor euismod. Integer fringilla fringilla nibh, sed molestie sem consequat vel.
Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec augue enim, pretium sed pellentesque nec, consequat at purus. Mauris sed vestibulum sem. Nam commodo hendrerit nisl vel porttitor. Vivamus vitae lectus vehicula ipsum facilisis dapibus. Ut non ipsum at ligula faucibus ornare eu ac tellus. Ut tincidunt mauris eu urna elementum fringilla. Nam feugiat, dui in pulvinar placerat, velit mauris viverra odio, sit amet sagittis lacus odio ac elit.
Integer nec nisi orci. Donec mattis facilisis fringilla. Suspendisse ornare adipiscing risus, at mollis tellus mattis eget. In dolor mi, ultricies sed varius vitae, fermentum mattis ligula. Sed id elit ipsum. Suspendisse ut sapien libero, vel imperdiet justo. Duis rhoncus diam non felis pretium in egestas urna dignissim. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Ut tempus sapien sit amet turpis mollis non placerat arcu hendrerit. Mauris pulvinar arcu velit, eget auctor ipsum. Cras feugiat pretium nisl, in lobortis nulla pellentesque eget. In lacinia dolor vel orci blandit pellentesque.
Nam sed nunc non est dapibus vulputate. Aenean turpis metus, rhoncus vehicula dictum vitae, luctus et mi. Sed magna libero, pharetra vitae consequat eu, accumsan eget quam. Quisque eu congue eros. Praesent odio dui, hendrerit non tempus in, viverra non mauris. Nulla mattis fringilla elit vel blandit. Integer viverra pharetra orci, a pellentesque arcu faucibus in. Sed quis elit sollicitudin elit rutrum tempor sit amet vulputate ipsum. Nam volutpat fermentum risus, eu feugiat ligula posuere sit amet. Praesent congue, velit vel tincidunt convallis, augue neque rutrum enim, id bibendum massa mi vel dolor. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Cras vulputate tempor nisi, vitae venenatis tortor feugiat ut. Fusce consequat odio commodo lacus euismod quis venenatis felis luctus. Duis at nunc eros, ac tristique libero. Nullam sit amet mauris orci. Phasellus ligula magna, rhoncus in ultricies non, accumsan a lacus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Duis eget mauris diam. Sed a tellus et mauris pretium bibendum sed eget justo. Nam erat eros, vulputate eu sagittis pellentesque, rutrum tempor risus. Nullam non ante a velit elementum adipiscing in eget lorem. Curabitur non lorem at sapien vulputate mollis vehicula ut magna. Etiam congue facilisis nibh eget vulputate. Nam blandit nisl a risus congue euismod. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Quisque ornare pellentesque bibendum. Nulla elit enim, pretium pulvinar porttitor eu, hendrerit ac metus. Morbi consectetur sem vitae purus sodales in viverra dui convallis. Sed sit amet sapien ut libero malesuada venenatis pulvinar at libero. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Aenean non condimentum nunc. Vivamus fringilla posuere pellentesque. Pellentesque vel vestibulum erat. Cras a varius urna. Etiam condimentum, libero placerat ultricies porttitor, mi nibh laoreet quam, quis bibendum augue metus vel neque. Etiam lorem risus, faucibus ut hendrerit sed, commodo id sapien. Phasellus eros ante, semper id gravida sit amet, ullamcorper vitae quam. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nam sed arcu in magna pellentesque iaculis. Integer placerat pretium odio, at luctus magna tristique a. Etiam posuere pulvinar mi, quis euismod metus gravida sit amet. Vestibulum aliquam metus volutpat neque scelerisque sollicitudin. Donec ut diam quis nunc convallis eleifend in non neque.
Informačné hodiny